SÖNDAGSLISTAN

Häromdagen hittade jag Sara Rönnes fredagslista och den hoppar jag på såklart, fast i söndagslistetappning. Jag älskar ju också listor av alla slag och nu var det väl ändå minst en vecka sedan jag skrev höstlistan, så då är det hög tid för en ny variant. Perfekt sysselsättning för att få sitta kvar en stund extra här vid frukostbordet.


Bäst i veckan hittills?
Gårdagens cykeltur som var så efterlängtad och blev precis så bra som jag hade önskat. Vädret var härligt höstigt med blåst och lite regnstänk och jag lyckades trots halvdåligt PMS-humör i grunden njuta av rundan.

Sämst i veckan hittills?
Mitt PMS-humör. Jag är ännu rivigare än i vanliga fall. Onödigt.

Där har jag ont
Hälsenan. Den vill som inte riktigt som jag vill. Det går lite upp och ner från dag till dag tyvärr. Jag slarvar lite också om jag ska vara ärlig, vilket är lätt hänt när en tappar motivationen. Jag gör mina övningar men missar alltför ofta att stretcha och massera vaden.

Det tänker jag mycket på
Hälsenan. Låter fjantigt, skulle gärna säga att jag funderade på hur jag skulle kunna fixa världsfreden, men efter ovanstående fråga blev det liksom aktuellt att erkänna att det är en av de saker som tyvärr upptar en del av min tankeverksamhet just nu.

Det klär jag mig i
Just nu, här vid frukostbordet, har jag shorts, strumpor underkläder och en hood.

Nästa vecka ser jag fram emot
Åre-weekend, wihoooooo! Det har blivit lite av en tradition. Jag vet inte om det blir tredje eller kanske fjärde året som vi åker med Systeryster och hennes familj när det är höstmarknad. Något år har det bara varit jag och ibland har L varit med också.

Det dricker jag
Kaffe, vatten och cola zero är favoriter. Fast nu till frukost blev det kaffe och resorb.

Idag händer detta
Jag tänkte cykla en vända nu på morgonkvisten. L stack ut på grusvägslångpass tillsammans med en polare strax före 8. Jag funderar på om jag ska åka grusväg/asfalt också eller om jag tar en kortare vända i skogen kanske. Sedan ska jag tvätta kläder och packa.

Och i morgon det här
Måndag och start av en ny vecka. Jag ska upp tidigt, tar morgontåget till Gävle. Hoppas få en del gjort på resan ner.

Resten av veckan har jag planerat
Massor! Förutom att jag har flera skrivprojekt som jag måste ta tag i så ska jag åka runt en hel del i jobbet, så det blir flera hotellnätter. Jag kommer inte ha möjlighet att cykla någonting ute så det blir till att hänga i hotellgymmet när möjlighet ges. Jag måste verkligen prioritera min rehab inklusive stretch och massage - varje kväll.

Och mest av allt önskar jag detta
Att alla människor ska få må bra, känna sig trygga och ha möjlighet att se positivt på framtiden.

Kommentarer