GOD MORGON TISDAG

Äntligen skippade jag snoozet och kunde ta det riktigt lugnt hemma och ändå var jag på plats i god tid före sju på kontoret. Precis som jag egentligen alltid vill ha mina morgnar trots att det inte gör något om jag kommer fem över eller kvart över. Det är som att en inre stress kommer ändå och den stannar lätt kvar hela dagen om morgonen blir fel. Det börjar bli kallare nu också. Tänk att vi är en bra bit in i november och ändå har ingen snö synts till ännu här i Östersund. Mer än på skidstadion då där jag har hört att de jobbar för fullt men att lägga snö och pista just nu. Undrar om inte tanken är att det ska finnas en åkbar slinga till helgen kanske? Det var lite "halvblankt" på asfalten nu när jag cyklade vilket jag tycker är lite läskigt. Det verkar ingen annan tycka? Alla jag mötte trampade på som vanligt medan jag - fegisen - tog det lite lugnare och övervägde mina vägval väl. Jag vet att jag är lite fånig, men när jag var liten fick jag inte cykla när det var halt och det där sitter liksom i på något sätt. Jag var över 30 när jag slutade ställa undan cykeln typ i september. 


Hur känner du, längtar du efter snön? Jag tycker att det är tudelat. Jag älskar verkligen hösten med den bara asfalten och den kalla, krispiga luften. Jag älskar att ta mina promenader eller cykelturer och bara andas. Det är som om jag lever lite extra på hösten. Därför får det här gärna fortsätta. Samtidigt gillar jag vinter också och har något konstigt sug efter att åka längdskidor i klassisk stil, vilket jag inte har gjort på 15 år eller så. Det är bra märkligt det där, hur jag liksom bara kan få för mig en sak och sedan är det nästan omöjligt att bli kvitt tanken. Är det någon som har koll på snöläget i fjälltrakterna? Jag har för mig att Edsåsdalen skulle satsa på att ha spår tidigt men det kanske inte stämmer? Jag tror att jag måste googla lite senare, kanske i kväll.

Kommentarer