I MINA ÖRON

Den här veckan har jag hunnit med massor av intressant och underhållande lyssning tack vare många mil i bil och en stunds motion varje dag. Jag har lyssnat på både poddar och böcker, här kommer en summering och några lyssnartips!

Tyngre träningssnack
I avsnitt 4 av podden fördjupade sig Jacob Gudiol och William Valkeaoja i kost och hur det vi äter påverkar vår hälsa ur perspektivet tarmen. Mycket intressant! Många gånger pratar vi ju om blodsockret och hur vi bör hålla nära på socker och raffinerade kolhydrater för att må bra, men vad mår egentligen tarmarna bäst av? Såklart är det samma sak där att socker och raffinerade kolhydrater går "fetbort" men det finns mer att tänka på. Lyssna gärna!

Träningspodden med Lofsan & Jessica
Såklart! Senaste avsnittet kom ut nu i veckan och jag lyssnande en morgon. Om 40-årskriser, Zlatan och IBS (irriterad mage/tarm). Rätt intressant med tanke på avsnittet ovan.

Millenium del 4
Den fjärde delen i Stieg Larssons milleniumserie kom ut i höstas, denna gång med David Lagercrantz vid tangentbordet. Ni vet författaren bakom Zlatans biografi. Stefan Sauk var uppläsare och jag förknippar honom väldigt starkt med två andra karaktärer, Christoffer Silverbjelke och Sebastian Bergman, så ibland glömde jag nästan bort vad jag lyssnade på. Bra bok absolut men lite halvseg i början.

Husky
Avsnitt nummer 34 av podden och ett möte den unga cykeltalangen Jenny Rissveds. Om att känna press från andra och sätta press på sig själv, kärleken till cyklingen, rädslor och mycket annat. Klart värt att lyssna på, kanske framförallt om en är intresserad av cykel.

Eldjägarna
Mons Kallentofts nionde deckare om kriminalinspektör Malin Fors. Jag började lyssna igår kväll så jag ser fram emot att ha den i öronen på bilresan hem idag. Spännande!

Jag lyssnar på ljudböcker via storytel-appen (jag är inte sponsrad) som jag tycker är kalasbra för mig! Poddarna via appen podcaster som jag laddat ner gratis från App Store.

Kommentarer