LYXIG EGENTID

Igår tog jag ledigt några timmar på eftermiddagen för att göra sådant där nödvändigt som är lätt att prioritera bort, bland annat ett besök hos optiken för att fixa nya linser och därefter några timmar hos frisören. Jag gillar inte så särskilt att gå på stan längre så jag skjuter gärna sådant framför mig. Linser borde jag skaffat nya för länge sedan och det är därför jag använt glasögon så mycket på senare tid, till och med när jag varit ute och gåggat. Det är något jag inte gör annars om jag inte absolut måste. Men nu så, nu är det problemet äntligen löst!

Frisörbesöket blev långdraget som vanligt. Det gillar jag. Jag tycker att det är avkopplande att bara sitta där. Bläddra i en skvallerblaska och snicksnacka. Varje gång blir jag förvånad över hur mycket hår som ryms på mitt huvud. Jag hade fått några kommentarer på instagram innan om att jag inte skulle kapa bort. Men alltså, trots att jag har snaggat håret undertill, både på sidorna och bak, så är det fortfarande väldigt mycket kalufs. Förutom att jag fick snaggen putsad igår så gjordes en rejäl urklippning också. Jag inser att det finns en risk att jag snart tar det hela lite för långt och att det slutar med en Roger Pontare-tofs mitt på. Det vore förvisso ganska praktiskt. Precis som vi brukar göra så fick jag även den här gången en blå nyansering i håret. Det är för att jag vill ha det lite rockigt grått. Tyvärr fäster det inte så bra på mig utan brukar tvättas ur ganska snabbt, men jag fick en delvis ny och mörkare blandning den här gången som kanske kommer att hålla bättre?! Jag är därför extra grå idag och matchar det med en svart långskjorta och slitna, stentvättade jeans för att tillfälligt förstärka looken lite extra. Bra känsla så här på en tisdag!

Som vanligt på hårklippningsdag så hade jag planerat en vilodag från all form av träning. Idag vill jag däremot röra på mig. Jag ska åka tåg i morgon så det blir en väldigt stillasittande dag. Vad jag ska göra har dock inte riktigt bestämt mig för. Egentligen vill jag gågga men har förstås ännu mera träningsvärk idag, den klassiska "andra-dagen-är-värst-värken". Bara att gå till kaffemaskinen är en utmaning. Vet dock att rörelse kommer att hjälpa. Samtidigt är jag sugen på mera gym, fast för överkroppen då. Benen pallar inte mer av förklarliga skäl. Men vi får se. Jag går på känsla i eftermiddag/kväll.

Kommentarer