MELLAN JUL OCH NYÅR

Hej där! Vem då, jo du - just du! Jag skulle vilja säga en sak till dig. Du vet det redan men det skadar knappast om jag säger det igen. Kom ihåg att vad du tränar eller äter mellan jul och nyår inte spelar så stor roll, det är hur du lever mellan nyår och jul som är det viktigaste. Därmed inte sagt att jag uppmanar alla att frossa järnet men jag anar att det finns en och annan av mina läsare som just nu går runt och tänker på det här. Som funderar över vad en ska äta på julbordet eller om det går att laga "nyttig" julmat. Som känner sig stressad över att skapa tid till att förbränna fler kalorier än vad som ska stoppas in i munnen.

Jag önskar er läsare julefrid. För vissa av er kommer jul och några dagars extra ledighet säkert att kunna innebära mer tid till träning. Låt det då vara lustfullt! För andra kommer ledigheten att innebära fokus på helt andra saker såsom familjen eller kanske juldagspartaj?! Låt då också det vara lustfyllt! Vissa kanske inte ens kommer att vara lediga utan får arbeta. Jag önskar er alla, oavsett vem ni är eller vad ni kommer att göra, en ångestfri jul!

Kommentarer

Hasse sa…
Så är det ju! Dessutom behöver man ju energi för att träna så passa på att fylla depåerna nu! Ät och njut. Och koppla av ordentligt.
SARA BORG sa…
Eller hur, Hasse, helt rätt! Jag älskar jul. Ledighet och massor av smarrig mat.