APRILVÄDER I MARS

Våren kom och gick. Aprilvädret är här med sol, slask och tö i veckan till att i morse vakna till "snökaos". Kvart över sju fick jag ett sms från systeryster som önskade skjuts till hockeyträningen så moster (jag alltså) fick skotta fram lilla bilen under ett decimetertjockt lager av blöt nysnö.

Sedan har det fortsatt av och till med snöande under dagen. Det är sisådär plogat runt om i staden om en säger så, vilket gjorde barnvagnspromenaden med Semlan och Ida rätt jobbig. Ja, inte för mig alltså men för Ida. Men hela grejen var precis vad jag behövde idag. Rörelse, frisk luft och bra snack. Jag tog fram min höst-/vårjacka från haglöfs för att i varje fall behålla lite av de där vårkänslorna från tidigare i veckan. Det lyckades. Det är ju precis såhär det ska vara i april, eller ja, jag vet att det fortfarande är mars alltså.
 

Kommentarer