BACK HOME OCH SÅ GLAD

Fi faan alltså vilket fint sportlov vi fått! Jag känner mig så privilegierad som har min familj som jag har och att vi har möjlighet att kunna åka i väg såhär. Tillsammans med systrar, systers karl och barn och min egen sambo så har vi varit sju personer som kamperat ihop under veckan. Det har varit sura miner många gånger både på barn och vuxna men det har också varit många skratt, mycket bus och goa kramar. Och en del skärmtid då var och en tog det lugnt i ett eget hörn av soffan.

Vädret har inte varit helt på vår sida som jag varit inne på tidigare men för min del har det inte spelat så stor roll. Det har nog snarare varit familjens alpinister som saknat den. Jag har njutit av fina dagar i skidspåret med en temperatur strax under nollan vilket har varit snudd på perfekt. Jag har övat på min diagonalåkning och fått många mil i kroppen. Det har varit skoj nästan varje stavtag från söndag till fredag, då jag faktiskt stått på skidor varenda dag om än i varierande mängd. 

Förutom några timmars sportande varje dag så har vi ätit massor av gott också. Egen matlagning i stugan har varvats med smaskigt ute. Gustav tillsammans med Lammet och grisen är Sälen-favoriter som jag förstås inte ville missa den här gången heller. 

Igår tog jag och Lars med oss barnen till Experiums bad efter att vi åkt en vända skidor på morgonen. För en gång skull funkade mina linser bra och jag hade nog nästan lika roligt som de små. Vi åkte kanor, var i vågbassängen och plaskade på för fullt. I morse var det vemodigt att packa ihop, städa och sedan styra hemåt medan de andra skulle vara kvar för att fånga de sista timmarna i backen. Så tacksam för den här veckan som varit. Och så skönt att det bara är lördag så att jag får en söndag för att ladda om inför måndag, ny vecka och nya utmaningar. 


Kommentarer