FÖRSTA ASFALTSPASSET GAV VÅRKÄNSLOR DELUXE

Ahhhh, jag har ju glömt att skriva om det. Den där känslan ni vet när en för första gången för året springer på asfalt. Jag fick uppleva det i onsdags. Det är så häftigt och det går alltid lätt att springa det passet, hur trött en än är.

Nu är våren i antågande även om det till idag slagit om och blivit lite kallare igen. Från flera plusgrader även på natten till några minus. Jag körde till Sundsvall i morse och idag har det varit växlande snö i luften och lite sol. Men i onsdags var det varmt. Jag sprang utan buff, bara med pannband, vilket också var första gången i år. Fötterna nästan flög fram, men mina mått för stunden mätt då alltså, och det var en så häftig känsla. Nu pirrar det i hela kroppen av vårkänslor. Snart alltså. Snart är våren här.

Kommentarer