Crazy week med bra start

Tjolahopp bloggen! Det är visst redan onsdag och jag missade dig igår. Jag är inne i den här månadens kanske intensivaste vecka rent jobbmässigt så då gäller det att prioritera lite runtomkring för att orka vara på topp. Men jag är rätt bra på att prioritera så än så länge går det fint.

Jag frestades lite av en sovmorgon idag men insåg förnuftigt att det inte är en bra idé. Då blir det bara än jobbigare att somna i kväll och kliva upp i ottan igen i morgon. Både igår och i morgon har jag dagsresor och kliver upp 4-nånting och kommer hem sent. Därför har jag lägligt nog planerat in vilodagar tisdag och torsdag i mitt träningsschema. Som förövrigt går bra.

Fast ja, det har ju bara varit måndag och tisdag ännu, men jag har genomfört styrketräningen enligt plan. Det blev massor av favoritövningen marklyft (varvat med lite annat). Jag kör med förhållandevis lätta vikter för att hitta en bra stabilitet. Jag är opererad i ländryggen och tar det lite försiktigt med vissa övningar som jag tidigare fått ont av. Knäböj och marklyft är sådana. Böjen går fortfarande inte med nån vidare tung vikt på men marken går bättre och bättre. Kul med skivstång.

Bildbevis från måndagens gymträning. Hade tänkt fota vid skivstången men hade sådant bra flyt i träningen att jag glömde bort det. Kom inte på att plocka fram mobilen förrän jag satt och stretchade lite efteråt

Idag har jag kontorsdag. På agendan står som vanligt några superroliga uppgifter och några mindre skojiga, så ungefär som vanligt alltså. Hur gör du? Börjar med att beta av det som känns motigt eller skjuta på det till eftermiddagen? Jag gör olika. Det beror på om jag är taggad att ta tag i dagen eller inte. Oftast är det ju bättre att göra det mindre roliga först så att det är avklarat liksom och inte ligger som en tyngd över en, men ibland kan jag behöva börja med något inspirerande för att verkligen känna att jag kommer in i ett flow.

Jag längtar lite till i morgon för jag lyssnar på en så bra jobbrelaterad bok just nu och den har jag bara på när jag kör bil. Jag är rätt så strukturerad i mitt bok- och poddlyssnande. När jag kör bil i tjänsten har jag antingen ledarskap, organisationspsykologi eller något kommunikationsvetenskapligt i öronen. När jag tränar är det idrott eller träningslära och när jag är ledig (brukar lyssna lite innan jag ska sova) är det allra helst en bra deckare. Då kommer jag i rätt stämning. Nu lät det förresten kanske som att jag alltid lyssnar på något?! Det gör jag inte. Men om jag lyssnar när jag tränar eller kör bil så brukar jag följa det här mönstret.

Nä hörrni, nu är det dags att kicka igång arbetsdagen! Ha en riktigt härlig onsdag för det tänker jag satsa på.

Kommentarer