Flyttarhelg och på träningsfronten intet nytt

Måndag igen mina damer och herrar. Första vardagsmorgonen i vårt nya hem och dags att sätta lite nya rutiner. Det är på ett sätt svårt att förstå att vi bor där samtidigt som det också känns hur självklart som helst. En märklig "känslokombo" det där.

Helgen gick i flyttandets tecken. Hela, härliga familjen ställde upp och hjälpte oss på lördagen, stora som små, så att vi kom på plats. Sista lasset körde vi själva runt 23-tiden. Igår, efter en lång sovmorgon, stökade vi vidare inomhus innan suget efter sol blev för stort. Lars gick ut till garaget och jag började kratta löv på de ställen på tomten som är snöfria. Sedan grillade vi hamburgare, korv och halloumi till lunch, en väldigt sen sådan. Livet på landet är himla fint ändå.

LÄS OCKSÅ: De där myrorna ni vet... (om husköp och flytt)

Min förkylning har inte riktigt släppt greppet. Jag är fortfarande lite småsnuvig med hosta och snor så på träningsfronten intet nytt. Jag tänkte på lördagskvällen att jag skulle cykla en lugn repa igår men då vi blev uppe väldigt sent och sedan sov länge så kände jag av att hostan blev lite värre igen. Bättre att avvakta och ta det lugnt. Nu väntar två relativt fullbokade dagar men på onsdag hoppas jag att jag ska vara så pass att jag kan ut och trampa en vända. Fram emot helgen vore det mysigt om jag är så pass att jag kan dra på mig löparskorna och upptäcka mina nya omgivningar till fots.

LÄS OCKSÅ: Påskpaus (om förkylning med hosta från helvetet)

Söndagsmorgon i köket på Södergård. Vi tog sovmorgon med efterföljande långfrukost vid köksbordet innan vi fortsatte packa upp kläder och grejor. Märkligt att det fått plats så mycket i en etta med tillhörande källarförråd...

Kommentarer