Hostfri (?) slusk

Den här hostan alltså. Jag har försökt att inte gnälla alltför mycket men ändå har jag väl i princip nämnt den i var och varannat inlägg. 

Luftrören har inte riktigt velat läka ut efter förkylningen i påskas så jag har tagit det hellugnt på träningsfronten länge nu. Inte för att hostan har blivit värre när jag har rört på mig men det har ändå känts fel. Dessutom har vi haft slut på "immunförsvarsboostande" zink hemma och jag har inte kommit mig för att köpa. Så i lördags när jag var på stan och fikade på Ecocafeet så sålde de där. Jag knaprade ett piller direkt och i kombination med stark övertro - tankens kraft och allt det där - så vände det. Från och med i söndags så hostar jag allt mindre. Glädjefnatt på det!


Galet nöjd också över att jag cykelpendlade i går enligt plan. Det är nämligen inte mycket annat på veckans träning som gör det, men det kan vi återkomma till. Jag tycker att cyklingen känns oväntat lätt trots sjukdomen. Kanske för att jag den här gången, till skillnad från förra veckan, fick ordentligt med medvind.


Och för den som följer mig på Instagram och såg min rapportering på morgonkvisten om att det var segt att komma iväg till duschen så kan jag berätta att jag aldrig gjorde det. Jag tassade helt enkelt runt såhär som en sunk hela dagen. Ska försöka bättra mig till nästa gång eventuellt.

Kommentarer