Jag gjorde det!

Äntligen! som Gert Fylking utbrast vid tillkännagivandet av nobelpristagaren i litteratur. Jag kommer inte ens ihåg senast jag satte min fot på ett gym, så länge sedan är det, men så igår. Jag gjorde det.

Lite tvekan kände jag sådär att jag heller jobbade på än gick och bytte om och åkte iväg från kontoret.  Klockan hann ticka iväg en bit över 18 innan jag sa till mig själv på skarpen att jag fick ta och skärpa till mig. Sagt och gjort.

Jag körde ett kortare pass med lätta vikter och lite högre tempo, med övningar i super- och triset för hela kroppen. Allt för att hitta musklerna och väcka minnet. Relativt många repetitioner så att jag känner var det tar. Det tycker jag är ett bra "förstapass" när en inte har kört styrka på länge.

Nu sitter jag här vid köksbordet och dricker mörakaffet, ska alldeles strax bege mig mot kontoret, och en begynnande värk känns runt skulderbladen och axlarna. Jag kan ana att det kommer att ta sig under dagen. Härligt! Nu känner jag mig pågång igen. Det är så skönt att varje dag ger en ny chans att börja om. Igår tog jag chansen och det är jag nöjd över.

Bildbevis, jag var där, äntligen! I lurarna hade jag styrkebyrån med avsnittet om rumpan och rumpaktivering. Jag skriver under på allt. Jag hade ingen rumpa alls tills jag slutade stå och gå med böjda knän hela tiden. Nu har jag fått en rumpa som bonus efter att ha jobbat med mitt rörelsemönster

Kommentarer