Livet på landet

Vi fortsätter fixa i huset. Idag har jag målat några små hyllor som jag ska ha pocketböcker på medan L byggde ihop en byrå som vi haft stående, först i kartong bakom soffan och sedan i källarförrådet. Men med strålande sol vore det synd att stanna inne hela dagen.

Jag drog iväg på en cykeltur och när jag kom tillbaka var L ute och pysslade i garaget. Jag bytte om och gick ut jag också. Gräsmattorna har tinat fram mer sedan förra helgen så jag kunde kratta vidare medan L tände upp en eld och förberedde för att grilla hamburgare och halloumi till lunch. Livet på landet är himla fint ändå.

Vi har rätt mycket träd och buskar på tomten så det finns en del löv att kratta om en säger så. Men det är helt okej för jag gillar att kratta. I bakgrunden ser ni vårt hus

Gården sett från altanen. I mitten på bilden är vår grillplats. Jag gillar att kunna tända en brasa och grilla till lunch sådär lite spontant

Efter cykel och lövkrattning är det inte fel att slappa en stund på altanen i solen men en "liten" kopp kaffe. Bra lördag i Södergård!

Kommentarer