Torsdagslistan

Tänk att det redan är torsdag! Den här veckan har verkligen swishat i väg i lite högre tempo än jag hade tänkt, men det är inget att göra åt. Det är bara att hålla i sig och hänga med liksom och någonstans på vägen klättra fram och få fatt i ratten lagom till helgen. Typ. Lite så känns det idag.  

Jag tänkte att det är dags för en lista igen.

Var är du just nu?
Jag sitter vid mitt köksbord i "nya" huset och dricker mörakaffet.

Vid köksbordet trivs jag bra. Ännu bättre blev det igår kväll (när bilden togs) då jag hade hämtat en fönsterlampa från lägenheten och placerat i TV-rummet, samt fixat ljus till köksbordet. Vi har ännu inte någon kökslampa så det är lite halvmörkt där på kvällskvisten

Vad ser du?
Snö. Massor av snö utanför fönstret faktiskt. Det började snöa igår eftermiddag när jag var på jobbet, men då var det så varmt att snön aldrig fick fäste. Men sedan nånstans framåt 17-18 -tiden så sjönk temperaturen och när jag rullade hemåt från stan så började det bli vitt. Idag ligger snön återigen på hela gräsmattan så det är verkligen aprilväder. Helgen ska dock bjuda på båda sol och många plusgrader som det ser ut.

Vad ska du göra idag?
Jag ska jobba först. Jag har två möten inbokade och sedan ligger jag efter med en rapport som jag hade velat skicka ut redan tidigare i veckan men där jag inte är överens med mig själv ännu kring en del formuleringar. Den ska bli klar idag. Jag vill röra lite på mig också. En promenad vore inte fel. Och så blir det något "hus-/flyttrelaterat". Jag försöker göra minst en grej varje kväll som att plocka upp en klädsäck eller så. Igår var jag bland annat i lägenheten och plockade ur det sista i badrummet inför renoveringen som ska dra igång nu, och så köpte jag en plastmatta till köket i huset.

Gårdagen gick i två toner av blått! Den petrol-färgade blusen är från H&M och jeansen likaså. De cognacsfärgade stövlarna från Novita är mina favoriter och har några år på nacken

Vad längtar du efter?
Lätt fråga. Att bli helt frisk. Jag är riktigt less på den här hostan nu. Sedan längtar jag förstås efter en massa andra saker också men det känns som om mycket av det hänger på hälsan. Så jag prioriterar det först.

Lista 3 saker som du gillar att göra på morgonen
1. Chilla! Alltså jag tycker om att ha stressfria morgnar för det bådar för en bra dag. Att vara uppe i tid och hinna med punkt 2 och 3 i lugn och ro innan jobbet kallar
2. Läsa bloggar och skriva. Jag börjar ofta dagen med att kolla runt lite på mina favoritbloggar och rundar av med att skriva själv. Sitter jag vid datorn när jag gör det här så lämnar jag ofta en kommentar hos dem jag "besöker".
3. Dricka kaffe. Kommer det bara på tredje plats kanske någon undrar nu? Nja, men det smakar så mycket godare om punkt 1 och 2 också är med.

Lista 3 bloggar du läser
1. traningsgladje.se
2. elnadahlstrand.se
3. annamjansson.se

Vad har du för helgplaner?
Massor och inga alls! Med det menar jag att jag har en hel lista i huvudet på grejor jag skulle vilja göra men jag har inga måsten, inget inbokat som jag måste passa in. Så jag tänker att jag tar det lite som det kommer och beroende på vädret. Jag krattar gärna mera löv, cyklar, målar möbler och hyllor, packar upp mera efter flytten och såklart umgås med nära och kära. Nån som kommer på kaffe kanske?!

Nu är jag nyfiken på dig. Var är du och vad ska du göra idag? Lämna gärna en kommentar eller blogga listan vettja och dela en länk så att jag kan läsa.

Kommentarer