Älskade skogsmaskin

Idag höll det på att gå riktigt på tok för mig och min "skogsmaskin". Jag är ingen teknisk cyklist men försöker då och då utmana mig själv på det och nu har jag hittar en del riktigt fina stigar i skogen här nära vår gård som jag håller på att utforska. Efter frukost idag så gav jag mig ut på en kortare nyfiken-tur som på alla sätt utom ett var lyckad.

På väg hem, då jag egentligen inte vet exakt var jag är och hur långt jag har kvar, så högg det till när jag körde över några kvistar. Jag trodde att jag fått in en gren i hjulet och trampade till men då tog det stopp på riktigt. En tjock och lång, gammal och rostig ståltråd satt helt inkörd i min kedja och kassett 

Det tog mig fem minuter att återställa spektaklet till att se ut såhär. Jag var ganska adrenalinpumpad under tiden och ville bara lösa problemet så jag tänkte inte på att fota. Men tråden var ordentligt intrasslad i kassetten och kedjan var avtryckt och låg klämd in bakom mot plasten

Jag satte mig på en sten när det hela var klart och kunde konstatera att det var tur i oturen att jag redde ut det hela och slapp gå med cykeln över axeln hela vägen hem... Det ska sägas att jag dessutom fick vända om ett par gånger då jag cyklade fel, så det hade varit halvtrögt att behöva göra det till fots

Kommentarer