Träna tillsammans

Jag tränar oftast själv och trivs bra med det. Träningen är mitt andningshål i en i övrigt ganska kravfylld tillvaro med mycket jobb. När jag motionerar numera så finns bara jag och min kropp, helt utan krav. 


Att träna tillsammans med andra är dock både roligt och bra så visst gör jag det också ibland. Tidigare i sommar så har jag sprungit intervaller en gång i veckan tillsammans med min lillasyster, vilket har varit bra för min prestation. Jag pressar mig sällan själv men på dessa pass har jag vågat utmana mig själv vecka efter vecka.

Ibland tränar jag med min sambo. Vi är väldigt ojämna så det blir inte superofta men sedan han var med i Cypakutsin (och där sprang för första gången sedan julafton) så har vi varit ute på stigmys några gånger. Kul med sällskap och precis som på passen med Emma så springer jag på lite mer.

Hur gör du, tränar du helst själv eller tillsammans med andra?



Kommentarer