Vad behöver du just nu?

Det är en fråga som egentligen är lika lätt som svår att besvara, vilket troligen är förklaringen till varför jag så sällan ställer mig den. Nu har jag lovat mig själv att bli bättre på det.


Jag började häromkvällen. Egentligen ville jag cykla trodde jag men så rannsakade jag mig själv riktigt ordentligt och försökte se bortom det som på kort sikt kändes mest lockande, till förmån för att också väga in vad jag behöver på lång sikt för att uppnå mitt mål - att må bra i både kropp och knopp.

Min motion på senaste tiden har mestadels handlat om löpning och cykel. Det är bra men det är också obra att jag släppt min vana med att poddwalka minst en gång i veckan. Nu går jag mer i vardagen sedan vi flyttade, all gräsklippningen ger många timmar varje vecka, men ändå. En annan obra sak är att jag inte styrketränat som jag egentligen vill och behöver. Så beslutet var enkelt, en timmes poddwalk med marathonpoddens möte med Anna Rahm i öronen, följt av kombinerad middagslagning och hemmastyrka i köket. Skönt för kropp och knopp och framförallt jäkligt bra.

Vi har ett stenbrott nära oss och där i krokarna är det riktigt fint att cykla och springa. Nu var det första gången jag promenerade där och stannade för att fota en av alla små "bassänger" med tukosgrönt vatten
 
Grönt är skönt. Störtskurar är mindre skönt. Ungefär två kilometer hemifrån, strax efter jag stannade för att ta den här bilden, så var ovädret rakt över mig
 
Jag älskar djur. På rundan stannade jag till för att prata med fåren (i bild), några hästar och kossor

Kommentarer