Mycket spring i tankarna

Med snart bara en vecka kvar till Tjejmilen är det massor av tankar som rusar i huvudet. Var står jag? Vad kan jag förvänta mig? och Hur kommer det att kännas?


Frågan är om jag någonsin varit så ovetande som jag är den här gången. När det kommer till distansen 1 mil så har jag bara varit uppe på den två gånger på hela sommaren men jag tänker att jag klarar det ändå. Jag misstänker dock att de sista 3 kilometerna eller så kommer att kunna vara riktigt slitiga. Samtidigt så känns det lite spännande och häftigt på något sätt. Jag har sällan varit så "o-sprungen" som jag är just nu men det har ju också varit planen om du kommer i håg? För nästan exakt två månader sedan anmälde jag mig till årets upplaga av Tjejmilen och konstaterade att det skulle bli en annorlunda tränings- och tävlingssommar. Jag satte upp ett mål om att vara skadefri och springa smärtfritt, och planen blev två löppass i veckan med fördel i intervallform för att inte nöta så mycket. Och faktiskt så har jag hållit det. Det har varit några veckor då jag inte sprungit alls och sedan har det varit någon enstaka vecka då jag fått in ett bonuspass, men snittet under dessa månader skulle jag gissa ligger på ganska exakt 2 pass per vecka. Hurra för mig! 

Kommentarer