På dåligt humör

Idag drog vi i väg till Naturhistoriska riksmuseet för att kika på några utställningar, käka lunch och se film på Cosmonova innan det var dags var dagens huvudmål - Ursviks motionsområde. Jag hade kollat upp Nick-spåret, en MTB-led, på youtube och i några bloggar och hade koll på att vi skulle få möta vissa tekniska partier. Jag insåg ganska direkt när vi drog iväg att jag hade en mindre bra dag. Benen var pigga men huvudet var inte alls med. Jag började tveka på grejor som jag annars fixar lätt och av någon anledning litade jag varken på cykeln eller min egen förmåga. Efter ett par kanske tre kilometer ville jag bara slänga cykeln nedför en klippa och skrika. Det var nära att jag började gråta av frustration. Insåg plötsligen att det dåliga humöret troligen betyder att mensen är på väg. Direkt när tanken landat lättade trycket på något vis och jag kunde acceptera att det är månadens sämsta dag och bara fortsätta. Det gick inte bra och det gick inte fort men både ilskan och ledsenheten försvann. Nick-spåret, jag kommer tillbaka och tar revansch en annan gång!

Kommentarer

Mens alltså, morr. Jag brukar vara jäkligt stark strax innan dock, även jag också ofta vill slänga iväg cykeln åt fanders :D
SARA BORG sa…
Spännande fenomen ändå tycker jag. Jag har googlat och försökt läsa på om det här med prestation kopplat till menscykelns faser men tycker att det verkar rätt tunnsått med vetenskap (eller så är det bara jag som söker dåligt). Jag tar tacksamt emot tips om någon har :-)