Skidsöndag i Spikbodarna

Äntligen längdskidor i Spikbodarna!

Det har inte varit mycket till vinter i år men när det väl varit tillräckligt med natursnö så har jag valt att åka skidor på hemmaplan, i vårt fina spår i Brunflo. Innan jag tappade skidmotivationen i början på januari alltså och sedan inte åkte alls förrän veckan innan Stafettvasan. Men nog tjatat om det nu. Precis som jag drömde om  tidigare i veckan så blev det kanonväder i helgen och perfekta förhållanden för längdskidor. Därför packade jag in mina klassiska i bilen på förmiddagen och styrde mot Spikbodarna för att för första gången någonsin åka 13 kilometersspåret där uppe, ett spår som var precis så fint som jag hade hoppats. Jag frågar mig varför jag aldrig valt det förut och lovar mig själv att det definitivt ska bli fler gånger. Vilken härlig skidsöndag det här blev!

Kommentarer