Att bara vara utomhus

Det är något som händer med mig på våren. Plötsligt vill jag bara vara ute hela tiden. Samtidigt så är jag inte någon vidare äventyrlig person. Blir det för omständligt orkar jag liksom inte. Det ska vara enkelt. Det ska vara nära. Det ska gå snabbt.

Till exempel så gillar jag att ta med mig en bok och en kaffekopp, sätta mig i solen ute på altanen med solglasögon på och bara hänga en stund. Ungefär som den här fina vårvinterdagen. Eller tända upp i eldstaden vid vårt hus och ha hela familjen samlad, som den där "flygarehelgen" förra året, vår första i Södergård.

Under påsken i år så var vi också ute en del även om vädret kanske inte var det bästa alla gånger. På långfredagen åktes längdskidor uppe i Storhogna och på lördagen och söndagen var det löpning och cykling i fokus. Dessutom lagade vi lunch ute två dagar. Inget avancerat utan lite grill av traditionell sort med hamburgare, korv och halloumi, samt att vi stekte kolbulle. Vi körde på dubbel sats av det här receptet, men eftersom min kille föredrar mjölkfritt så bytte vi ut de mjölkiga grejorna mot kokosolja och kokosmjölk. Om det smakar som helt vanlig kolbulle? Nä, inte direkt. Men gott är det.

Snart är det helg förresten! Passa på att vara ute och njut en stund då vettja. 

Kommentarer

Hanna sa…
Vilken härlig helg ni haft!
SARA BORG sa…
Å snart är det helg igen! :-)