Högst oviktiga betraktelser

Vårkvällar ute på gården, jättekul i början men jag tröttnar snabbt på lövkrattning och fix

  • Jag fick komplimanger på instagram för min fina cykelväst i förra inlägget. Kläderna finns att beställa här och du kan läsa mer om vad she rides är och står för här
  • Jag var ute och vårfixade på gården igår kväll. Trots den iskyla och de snöfall som kommit och gått under de senaste veckorna så är rabarbern på gång. Knallröda knölar kommer upp ur jorden och blir det bara lite lite varmare till veckan så tror jag att de kommer att skjuta fart i landet. Snart dags för årets första rabarberpaj alltså!
  • Jag är inte en pysslig person. Jag gillar inte att pilla med utrustning och saker. Jag gillar själva hardcore utförandet liksom. Därför är min sambo verkstadschef och chefsmekaniker i "Magnusson-Borg AB". Jag är möjligen chefsdietist och chefstränare. Men det där med att pilla på cykeln alltså. Inte ens tvätta vill jag göra. Det enda jag vill är att hämta cykeln från därtill avsedd plats och sedan cykla. Sedan vill jag ställa tillbaka den på sin plats. För ja, jag gillar ordning och reda. Men nu till min reflektion, alla som cyklar vet hur mycket pill det är med tvätt och annan skötsel. Igår spolade jag i varje fall av cykeln. Inte tvättade, det kan jag inte påstå, men ändå. Kanske ett steg i rätt riktning? Den var iof täckt av ett tjockt lager lera så jag hade fått skäll om jag inte hade gjort det. Jag känner mig ändå lite nöjd. 
  • Jag har köpt nya kaffemuggar. Lovar att visa upp en i ett inlägg längre fram. 
  • Jag ska springa i skogen idag. Längtar. 

Kommentarer