Skoj på hoj!

Nu är våren här och jag börjar så sakta förvandlas till min lillasyster. Jag funderar på lövkrattning, utemöbler och blomsterarrangemang - ungefär så långt ifrån min egen personlighet som en kan komma alltså. Jag fnissar lite åt mig själv och vet att det går över efter ett tag. När jag har krattat i tillräckligt många timmar och handflatorna är ömma och kanske har en blåsa eller två. När blommorna jag planerat vissnar för att jag glömt bort att vattna dem. När mitt tålamod är slut och jag mentalt är redo för nästa årsstid.

Jag krattade en stund i kväll. Fast först stigcyklade jag lite. Första gången i år faktiskt. Första gången i min superfina sherides-väst också för den delen. Första gången på min Era, hojen alltså. Den gick som en dans över stock och sten (läs: rot och smågrus möjligen). Snacka om fredagsfest på alla plan!

Nu tar jag helg! Vad har du för planer?

Kommentarer