Heja heja!

I onsdags fick jag tummen ur och cyklade till jobbet igen. Det var ju ett tag sedan. Jag hade för övrigt inte suttit på hojen sedan tävlingen i Uppsala för en och en halv vecka sedan, så det var liksom på tiden. På onsdagkvällar håller Helena och Hasse cykelträning också, så det fanns en liten tanke om att hänga med på den innan jag cyklade från stan. Dock hade jag hört att det vankades tidtagning och det var jag inte så pepp på. Jag har varit lite trött i huvudet ett par dagar efter mycket prestationspress på alla möjliga håll, så jag hade ingen lust att pressa knoppen mer.

Så skrev Hasse till mig på messenger och undrade om jag kunde hjälpa till lite i stället, och då såg jag såklart min chans att få vara med utan att vara med så att säga. Jag skulle få lugna cykelkilometer på kontot, helt utan press. Träningsdeltagarna skulle köra mtb-banan på ÖSK på tid, och det behövdes någon som kunde visa på rätt riktning i ett Y-kors i en snabb utförslöpa. Så där stod jag och hejade samtidigt som jag försökte fota deltagarna också. Det gick sisådär med mobilen, kika på Helenas foton här istället. Hon och dottern Cissi stod på en annan del av banan.

Apropå något helt annat. Jag gillar att ha snygga och funktionella träningskläder (vem gör inte det liksom?!), men jag försöker tänka till och inte köpa på mig saker jag inte behöver. Det känns värt både när det gäller min ekonomi men också sett till miljön såklart. Jag bryr mig inte så mycket om ifall det är årets modeller och färger, så för min del funkar det ypperligt att handla begagnat och på outlets. Jag har nämnt Åsarna Skicenter förut, men slår gärna ett slag för dem igen. På bilderna har jag en jacka (under västen) i plommon/cerise som är från craft. Den sitter som en smäck, har superba fickor på ryggen varav en med dragkedja där mobil och nycklar får plats, och säljs till det smått fantastiska priset 249 kronor! BIB´sen (det är alltså cykelbyxor med hängslen) som jag har på mig är ett begagnatfynd. Jag har slitit hål på ett par av mina gamla och behövde därför komplettera garderoben, när jag fick span på dessa (och en matchande tröja) på Facebook. Jag har köpt sherides-kläder begagnat förut också, bland annat den här snyggingen, och tycker att det är toppen.

Kommentarer