Låååånghelg med firande

Vilken helg det blev! Trots att jag jobbade på fredagen så känns det ändå som att jag har varit ledig hur länge som helst, kanske för att jag hunnit med så många olika saker? Som exempelvis vattenskoterpremiären och årets första rabarberskörd. På träningsfronten så sprang jag två gånger, i torsdags och så långpasset igår med vännen Ida. Det kommer förresten ett eget inlägg om det senare men jag kan väl säga som så att det var rätt tungt där på slutet - så varmt! Sedan så cyklade jag till och från jobbet i fredags, andra gången på samma vecka.

På den mer festliga fronten så var vi på 40-årskalas i fredags och överraskningsfirade vår vän Anders. Det är han i flertal på bilden. Så läskigt med alla maskerna. Det är jag som nummer tre från vänster, i ljusblå blus med svart långkofta. Var L är ser jag ärligt talat inte riktigt... Han hade jeansskjorta så det kan vara han som står bredvid mig. En trevlig kväll med supergod mat. Så igår var det dags för nästa "firande" - morsdag. Inspirerad av fredagens kalasbuffé gjorde jag en minivariant av densamma och bjöd hem föräldrar, syskon med respektive och syskonbarn.

Men nu är det måndag och en ny vecka står för dörren! Till helgen väntar Stockholm marathon för tusentals löparsugna. Inte för min egen del dock men däremot sitter jag som bäst och funderar på om jag ska springa ett millopp på torsdag kväll.

Foto: Katja

Kommentarer