Prick just nu

Sara skriver att fredag betyder fredagslista. I alla fall ibland. Tydligen just prick nu. Jag hakar såklart på!

Jag längtar efter den riktiga vårvärmen! Jag vill ha solsken, värme, grönskade gräsmattor och rabarber som skjuter i höjden.

jag gör: sitter vid mitt köksbord och dricker mörakaffe (läs: morgonkaffe).
jag ska: jobba! Sedan drar vi till Uppsala för en cyklig helg. Det vankas UNT bike weekend.
jag kan: allt jag vill! Det sade alltid pappa till mig när jag var liten och även fast jag vet nu att det är en sanning med modifikation så sitter känslan kvar i ryggmärgen. Jag vet att det är olika svårt och tar olika tid, men det mesta kan jag om jag bara vill och ger det ett försök.
jag köper: löpartights. Lillasyster lillstrumpa har dömt ut två av mina gamla godingar eftersom de blivit lite väl transparenta över rumpan...
jag borde: slänga ovanstående två löpartighets men tänker att de kan vara bra att ha...
jag måste: packa.
jag vet: att jag måste packa och borde ha gjort det igår kväll, men då bakade jag chokladbollar istället.
jag tycker: att det är så himla kul att springa just nu! Jag är fortfarande lite hög efter halvmaran, även om den där långspringareffekten har börjat avtal. Däremot har jag tillfälligt hamnat i en period där jag istället plågar mig lite med högre tempo och högre puls.
jag tänker: att jag har ett grymt roligt jobb.
jag lyssnar: ofta på ljudböcker och poddar. Mer sällan på musik.
jag drömmer: inte alls just nu. Vaknar däremot ofta illamående och det är ingen skön känsla.
jag längtar: efter den riktiga vårvärmen. Jag vill ha grönskade gräsmattor och rabarber som skjuter i höjden.
jag fasar: möjligen lite för söndagens mtb-lopp, som jag i och för sig inte har anmält mig till och heller kanske inte ska. Jag går fortfarande runt och funderar på det.
jag använder: min Iphone (snodde svaret av Sara). Det är lätt den pryl jag använder absolut allra mest. I mobben finns ju allt nuförtiden. Så smidigt.
jag njuter: av att ljuset har återvänt. Det är ljust när jag kliver upp och det är nästan ljust när jag går och lägger mig. Älskar att kunna vara ute på kvällarna och bara vara.
jag blir: ofta engagerad och exalterad. Jag går liksom igång lätt, taggar till, blir energifylld.
jag äter: chiapudding till frukost. Jag har hittat tillbaka efter en hel vinter med annat. Jag är verkligen en periodare och antingen är jag all-in eller så är jag out. Just nu in alltså.
jag dricker: kaffe. Mycket kaffe. Och vatten. Gärna med citron i. Ibland varmt vatten med ingefära. Ibland cola zero. Väldigt sällan något annat.
jag brukar: gå och lägga mig i vettig tid. Inte fullt så bra på det denna vecka dock. Bara i onsdags då kiddosarna sov över. Blev trött av att läsa godnattsaga.
jag tittar: på Finaste familjen nu. Eller ja, inte exakt just nu alltså utan på kvällstid om det hinns med.
jag vill: ha en kopp kaffe till!

Kommentarer