Grus i ögonen, stel vad och allmänt trött


Det var inte precis den muntraste rubriken jag använt i bloggen kanske men en rätt bra beskrivning över hur det känns just nu. Igår hade jag äran att få hänga med ett gäng chefer och ledare i vår organisation på deras "sommaravslutning" uppe i Junsele av alla ställen. Jag hade en programpunkt på deras mötesagenda och sedan hade vi lite allmänt häng med lekar (jag vann femkampen, hurra!!!) och gruppindelning där vi skötte vissa hushållsuppgifter. Jag drog vinstlotten även där och hamnade i dukningsgruppen, ett betydligt enklare uppdrag än matlagningen eller utomhusarbete (gräsklippning). En bra dag och en mycket trevlig kväll helt enkelt! Tror dock att mina ögon tog lite stryk av all sol och att det är det som gör att jag idag har "grus" i dem. Jag skulle helst bara vilja blunda och ligga i ett mörkt och svalt rum. 

Sedan har vi min högervad som inte mår särskilt bra efter veckans vårrusande. Jag linimentar för fullt med Linnex både dag och natt, och den som testat det vet att det inte är speciellt skönt, i varje fall inte om man doserar rikligt som jag har gjort. Vaden kommer att behöva en hel del uppmjukande golfbollsmassage innan den springs på igen, så det står på agendan i kväll. Jag vill inte tillbaka till samma strul som jag haft med vaderna förut så nu lyssnar jag helt och fullt på kroppen och avstår spring tills det känns okej igen. Jag springer ju sällan två dagar på raken annars just för att jag inte håller för det, så den här veckan var ett litet undantag. Förresten, det har hänt en rolig grej idag också så det är inte bara sura miner här inte. Jag tänker dock att jag håller er lite på halster vad gäller den grejen och så tar vi det när jag är igång med springet igen! 

Kommentarer