På startlinjen till nästa lopp


I morgon kväll är det dags att stå på startlinjen igen, när Vårruset går av stapeln i Sundsvall. Jag ser fram emot en härlig kväll med mina kollegor och håller tummarna för att vädret blir på vår sida. Vi tänkte mysfika lite efteråt och då känns inte regn så lockande. Jag har sprungit loppet i Sundsvall för massor av år sedan, kanske i slutet på 90-talet eller början på 2000. Jag kommer inte ihåg någonting av banan men tror ändå att den blivit flyttad sedan dess, om jag förstått saken rätt, så det spelar ingen roll. 

Det känns som om det var alldeles nyss jag tävlade och att jag inte hunnit träna något efter det, men riktigt så är det inte. Senaste passet gick på lördagskvällen och var ett efterlängtat myspass på 10 kilometer, med Träningspodden i lurarna. Jag har inte sprungit ensam på väldigt länge, det har varit lopp och träningspass med Lars och med Ida, så det kändes nästan ovant att tassa på i sakta mak och slippa megaflås och blodsmak. När jag kom hem plockade jag rabarber och gjorde en paj. Jag blandade ner hallon också, tycker att det blir extra gott, och så har jag kardemumma, kanel och vanilj i smuldegen - så smaskigt!

Kommentarer