Torsdagstreor


Vi fick två plantor busktomater av grannarna i våras. Nu är de första tomaterna snart klara för skörd!


Just nu sitter jag hemma vid mitt köksbord, i mitt eget kök, i mitt eget hus. Eller eget och eget, vi är två om det såklart men eftersom jag är ensam hemma nu så säger jag eget. Det är tidigt. Klockan har inte slagit sju ännu. Det är skönt att vara hemma. Jag åkte i söndags och har haft en bra vecka men det är alltid speciellt att landa här igen. Framför mig har jag en kopp kaffe och min dator. Utanför viner vinden i träden och det hörs i vårt gamla hus. Det knäpper lite och liksom brummar i murstocken. I vårt hus är det aldrig tyst och det är charmen med gamla hus tycker jag.

I morgon är det midsommarafton, men innan jag tar helg väntar ännu en jobbdag. Jag har ett möte och en hel del uppföljning att ta tag i, men först den här listan som snurrade i bloggsfären för ett par veckor sedan och som jag senast snappade upp hos bucketlife.se

3 saker jag längtar efter

  1. Midsommarfirande med min familj ❤️
  2. Träning! Har varken cyklat eller sprungit sedan i söndags
  3. Äta hemlagad mat

3 saker jag helst inte gör

  1. Tvätta mina cyklar, eller bilen för den delen
  2. Sitta i bilkö. Jag kör hellre lite längre om jag vet att det rullar på än krypkör i kö.
  3. Springer i backe (eller vad annat som helst som ger hög puls)

3 saker jag ser fram emot

  1. Morgondagen (längtar efter familjen)
  2. Komma ut och röra på mig
  3. Finväder

3 saker som irriterar mig

  1. När det är stökigt. Jag vill att var sak ska ligga på sin plats. Att det är ostädat däremot har jag inget problem med alls, så länge dammråttorna ligger på sin plats 😜 
  2. När den (läs: L) som hängt tvätten inte har "skakat ut" plaggen ordentligt så att de är alldeles skrynkliga. Jag stryker nämligen aldrig någonsin. (Fast till hans försvar så är han oftast bra på skakande nu, så bra att han slet sönder min favvotröja från acne en gång i sin skak-iver).
  3. När det är slut på kaffe

3 saker jag sysselsätter mig med

  1. Dricker stora mängder kaffe, fast inte på sen eftermiddag/kväll för då blir det oftast svårt att somna
  2. Apropå att sova, det är något jag gärna sysselsätter mig med fast inte på dagtid
  3. Läsa böcker! Jag älskar att läsa

3 saker jag gjorde igår

  1. Jobbade i vackra Dalarna, i Orsa närmare bestämt
  2. Hade möte med mitt gäng, på temat attityder
  3. Jobbade del av dagen utomhus (tills det blev lite för blåsigt så vi blev kalla och fick gå in)

3 saker jag ska göra imorgon

  1. Äta sill och ägg! Älskar´t
  2. Hänga med kiddosarna och resten av gänget
  3. Plocka min första, egna tomat! (se bilden ovan)

Kommentarer