Den bästa träningen är den som blir av!

Vi vet nog både du och jag att det är så sant som det är sagt. Trots det brottas jag en del med att jag vill göra en viss typ av träning, i det här fallet tung styrketräning på gym, men inte riktigt tycks ta mig i väg. Det har resulterat i att jag inte gjort någon muskelstärkande träning överhuvudtaget på väldigt längre, fastän jag har riktigt bra förutsättningar för att kunna träna hemma. Nu har jag bestämt mig för att göra ett ryck här i sommar där jag ett par gånger i veckan (minst) ska jobba med styrka. Jag går efter den vanliga devisen att allt är bättre än inget, så fem minuter är okej, även om det hittills oftast har landat in på en kvart eller mer per gång. Det blir mestadels kroppsviktsövningar men även hantlarna och kettlebellsen har dammats av. Oftast gör jag några övningar efter ett löppass men det har hänt att jag gjort mina minuter vid andra tillfällen också. Nu gäller det att hålla i det här sommaren igenom.

Har du några tips kring hemmaträning - när är bästa tiden på dygnet, vilka övningar gör du och vad är det bästa med att träna hemma? Lämna gärna en kommentar vettja!

Kommentarer