5 JUST NU

Inspirerad av härliga uppochhoppa.se (följ om du inte redan gör det) kommer mina 5 just nu!

Det gör jag nu:

Jag har precis lackat naglarna (typisk söndagssyssla för mig), så i väntan på att de ska torka sitter jag med en kopp kaffe och surfar runt bland mina favoritbloggar. Jag ska ut och springa en sväng senare och jag blir alltid extra peppad av att läsa om andra som tränat eller gjort något annat kul utomhus. Just på uppochhoppa.se brukar det alltid finnas härlig inspiration.

Det har jag gjort idag:

Jag har haft en ganska typisk söndag med hemmafix. Ett par timmars gräsklippning och annat utepyssel för "att göra höst", lite städ, tvätt och disk ni vet, och så packning inför en ny jobbvecka på vift. Ingen fancy alls men väldigt skönt. När en är borta så mycket som jag är så betyder de här hemmasöndagarna med rutingrejor väldigt mycket.

Sedan har jag förstås gått och röstat också, det är ju kyrkoval idag. Om du har missat det så tror jag att vallokalerna har öppet några timmar till, så du hinner! Jag har vallokalen grannes, två hus bort bara, så jag gick över efter lunchen. Insåg att många andra hade klätt upp sig lite högtidligt (eller så är de kanske alltid sådär prydliga?) medan jag kom i min "söndagskostym". Lite halvsunkig och småsvettig i fritidskläder alltså...

Imorgon gör jag:

Måndag och start på en ny vecka! Jag drar iväg direkt i morgon bitti för ett par dagar i huvudstaden igen med givande möten. Har jag tur så hinner jag med en promenad, god mat och lite bokläsning också innan det är tack och godnatt men jag räknar med att det blir rätt långa jobbdagar.

Bär en känsla av:

Lugn! Vaknade i morse med huvudvärk och var lite uppjagad, kan jag ha drömt något konstigt i natt kanske (?), men ju längre dagen gått desto bättre har det känts. Harmoni låter lite överkurs kanske men det är faktiskt det ord som poppar upp i huvudet. Jag känner mig lugn och harmonisk.

Längtar efter:

En kväll i soffan med sambo, god mat och någon spännande serie! Vi har varit på vift i helgen, drog i väg på en liten roadtrip i fredags kväll, sov i bussen på en parkering i Mora och kom hem i natt, så nu vill jag bara slappa en kväll innan det är dags att varva upp igen. Men först en tur i löparskorna!

Roadtrip med han där 💖

Kommentarer