Det godaste jag någonsin ätit?

Jag bara måste få dela med mig av en matupplevelse jag hade i veckan. Jag har jobbat halvtid i Stockholm under september på ett branschuppdrag och nu senast blev det att jag fick bo på Hotel Mornington. Vi jobbade rätt sent på kvällen och jag hade tryckt i mig lite mellis på konstiga tider så jag var egentligen inte hungrig på mat, men gick ändå till restaurangen mest bara för att jag visste att jag borde. Det fanns så mycket på menyn som lät gott men eftersom jag inte hade det rätta suget så blev det den billigaste och på pappret enklaste varmrätten - chevre med svamp och grönsaker. Alltså rätten hette inte så utan något flådigt namn ni vet, men det som kom in på tallriken var exakt så, och det var så otippat ljuvligt och helt magiskt bra. Kanske var det så att jag behövde mat just där och då betydligt mer än jag trodde, eller så var det på riktigt så att det där var bland det godaste jag någonsin ätit. Chevre får därmed bli dagens mattips!






Kommentarer