Du är bra precis så som du är!

Jag bangade i morse. Du vet, jag var så stolt förra veckan över att jag morgontränade. Jag hade packat med mina löpargrejor den här veckan också och trots att vi satt och jobbade nästa till klockan tjugotre igår kväll så tänkte jag på allvar att jag skulle springa i morse. Jag följde mitt eget tips också och lade fram kläderna. Men så vaknade jag och kände inte för det. Inte så att jag sov vidare eller så, nej då, jag klev upp helt enligt plan men plötsligt fann jag mig stående i duschen istället för i löparkläderna på väg ut genom hotellobbyn. Jag bangade ett pass. Det var definitivt inte första gången och knappast min sista. Men det är helt okej. Numera är jag sällan rädd för att misslyckas. Jag glömmer, lägger det bakom mig. Ingen idé att älta.

Vad vill jag säga med det här? Jo, bakom ytan på det som syns här eller på instagram så är jag precis de flesta andra. Jag bangar träningspass, jag slöar i soffan, äter skräpmat och stressar för mycket lite då och då. Jag misslyckas med planer jag har satt och och grejor jag har velat göra. Det gör vi alla ibland och det är helt okej. Att misslyckas att inte ett nederlag. Att misslyckas är ett tecken på att du försökte, att du strävar någonstans. Att misslyckas är bara ett av många steg på vägen. Visst kan det vara lätt att fastna i negativa tankar och älta ett misslyckande, men mitt bästa tips till dig är att släppa det. Du är bra precis så som du är! Försök att inte lägga så mycket fokus på det som gått åt pipsvängen. Det är därför jag försöker fylla mina flöden med nittio procent happy happy och tio procent vardagsrealism, eller i varje fall något åt det hållet. Jag är en person som oftast blickar framåt och sällan grubblar på det som varit, men när jag väl gör det så vill jag komma ihåg det som varit bra. Att fylla mina flöden med färggrant och glatt hjälper till. Vad har du för knep för att pigga upp dig själv?

Jag bangade ett pass i morse och det spelar ingen som helst roll i det långa loppet

Kommentarer