En helt vanlig (tränings-) vecka

Sena fredagsintervaller med pannlampa

God morgon måndag och välkommen till en ny vecka! Häromdagen gjorde jag en liten check bakåt i tiden här i bloggen, genom att spana in min träning under etiketten "Veckans". Du som har hängt här länge kommer kanske ihåg att jag förr använde bloggen i första hand som en träningsdagbok och reggade i stort sett alla mina träningspass. Det blev på riktigt en väckarklocka för mig att gå igenom ett gäng inlägg från 2013. Det faktum att jag på den tiden tydligen tyckte att 5:35-tempo på ett långpass över 15 kilometer var mysigt och 5:00 fullt rimlig distansfart sätter perspektiv på saker och ting. Idag ligger jag ungefär 1 minut ifrån det, minst, och tänker att varför inte dokumentera det också?! Vem vet var jag står om ytterligare fyra år? Kanske är jag en snabbare typ igen eller så fortsätter jag i mysjoggens underbara värld. Oavsett så tror och hoppas jag på att jag är en springande människa då också! Här kommer i varje fall en redogörelse för hur förra veckan blev och dessutom en... (trumvirvel) TRÄNINGSPLAN!!! för denna vecka. Det var verkligen evigheter sedan jag satt ner på en söndag och tänkte igenom min vecka och mina träningspass, men igår gjorde jag faktiskt det. 

Förra veckans träning:

Mån: VILA (blev kvar för länge på jobbet...)
Tis: Lunchlöpning 5,02 km, 32:22min, 6:26min/km
Ons: VILA (jobbresa)
Tors: VILA (jobbresa)
Fre: Intervaller 3x3min, tot 5,22km löpning, 31:04min, 5:57min/km (intervallfart ca 4:45min/km)
Lör: MTB-cykling 70min
Sön: Långpass löpning Spikisrundan 14,17km, 1:28:44h, 6:15min/km

Träningsplan denna vecka:

Mån: Löpning intervaller 10x1min
Tis: VILA (jobbresa)
Ons: VILA (jobbresa)
Tors: Löpning mysdistans ca 5 km
Fre: MTB
Lör: Löpning ca 10 km
Sön: Styrka och/eller MTB

Hur brukar du göra, tar du din träning lite som den kommer eller gör du en träningsplan?

Kommentarer