En perfekt långpannelördag!

På långpanna i söndags morse med springkompisen Ida

Lördag, helg och för många ledighet och kanske lite löpning?! Själv ska jag faktiskt åka i väg till Härnösand och jobba idag så det blir inte så mycket sprunget för egen del, men kanske kan jag peppa dig att komma ut en sväng? 

Lediga dagar är perfekta för att lägga lite mer tid på träning än vad som hinns med på vardagar. Nu när dagarna dessutom blir allt kortare så tycker i varje fall jag att det är skönt att få motionen gjord medan det är ljust ute. Därför passar det rackarns bra att planera in sina lite längre träningspass på helgen och idag är en perfekt dag för att springa ett långpass - en långpannelördag helt enkelt!


Men hur långt är ett långpass kanske du undrar? Ja, det finns de som menar att passet måste vara 90 minuter för att räknas som långt. Jag tycker gott att det kan vara ett bra riktmärke men samtidigt måste en ju utgå från sig själv och där en befinner sig just nu. För en person som vanligen motionerar i 30 minuter åt gången så är ju 60 minuter dubbelt så långt, alltså ett långpass! Jag tycker att du bestämmer vad som är långt för dig. Spana gärna in mina tips via länken ovan på hur du kommer igång med långpass vettja. 


Nä, nu ska jag ladda med lite mera kaffe innan det är dags att svida om och dra iväg några timmar i bilen mot jobbet. Jag tycker att du också svidar om, men ta löparkläder i stället och ladda för en lugn, och fin eftermiddagslöpning. Och du, spring någon extra kilometer för mig också när du ändå håller på! Tack på förhand. 

Kommentarer