Hur gick det egentligen?

Out and about på söndagspromenad i mina hoods!

God morgon måndag och välkommen till en ny vecka! Kommer du ihåg att jag för precis sju dagar sedan gjorde något som jag inte har gjort på väldigt länge? Jag bloggade ju en träningsplan, tro´t eller ej, och den finns här om du missade den. Nu undrar du kanske hur det gick? Jomen tackar som frågar. Inte så bra dock. Faktum är att det sket sig redan på måndagen och sedan fick jag nog inte in ett enda rätt. Det jag däremot fick var två riktigt bra snabbdistanspass tillsammans med sambon. Tiderna ser sisådär ut men bakom dem lurar hyfsat kuperad och blöt terräng som dessutom sprangs i mörker med halvdålig pannlampa. Jag håller ungefär 30 sek/km långsammare när jag är ute på den rundan ensam, så det där får anses godkänt för mig. Sedan blev det som planerat mycket jobb, lite sömn och ganska pressat, så när jag vaknade på fredagen kände jag mig inte på topp. Eftersom även lördagen skulle innehålla arbete och nästan 50 mil bilkörning så valde jag att dra i handbromsen träningsmässigt och strunta i allt vad träningsplan heter. Istället fick det bli promenader och lite lugna yogaflöden. 

Den här veckan startar jag på samma sätt - lugnt alltså - men tänker att jag ska vara fit for fight igen fram emot helgen, så vi testar en träningsplan idag också. 

Förra veckans träning:

Mån: Snabbdistans terräng (m Lars), 30:58min, 5,20km, 5:57min/km
Tis: VILA (jobbresa)
Ons: VILA (jobbresa)
Tors: Snabbdistans terräng (m Lars), 31:27min, 5,18km, 6:04min/km
Fre: VILA (trött)
Lör: Promenad
Sön: Promenad och yoga

Träningsplan denna vecka:

Mån: Promenad och yoga eller hemmastyrka
Tis: VILA (jobbresa)
Ons: VILA (jobbresa)
Tors: Löpning mysdistans ca 30 minuter
Fre: Löpning mysdistans eller intervaller
Lör: MTB
Sön: Löpning 10-15 km

Kommentarer