Att komma undan latmasken

Reflexer överallt! Tight från 2XU och skorna är Salming

Igår föll jag på eget grepp kan man säga. På ett bra sätt. Vi har #utochnjutvecka med jobbet, ett tema på sociala medier där vi peppar kollegor, kunder och samarbetspartners att motverka höstdepp genom att vara utomhus mera. Precis som tidigare i år när vi körde #uppochhoppavecka så tänker jag att jag såklart ska hänga på, så redan igår morse fick jag tänka om. Jag hade nämligen, tro´t eller ej, tänkt packa med mig kläder för att dra till gymmet efter jobbet och springa på löpband. Jag har inte riktigt anpassat mig till Jämtlandsvädret ännu utan känner mig konstant lite ruggig. Gym funkar ju liksom inte när man ska vara ute och njuta... Så, löpning utomhus skulle det bli. Lätt tänkt på morgonen, betydligt svårare att genomföra när det blivit kväll. På jobbet var det snudd på helgalet under dagen och jag blev kvar på kontoret på tok för länge. När jag körde in hemma på gården var det sista jag var sugen på att byta om och sticka ut och springa. Men som sagt, ibland gäller det att föregå med gott exempel. Jag kände pressen. Nu rackarns skulle jag ut!

Sagt och gjort, ingen mening att tveka. Bäst att instagramma lite också så att det inte gick att komma undan liksom. Grupptryck kan vara väldigt positivt ibland. Jag hoppade i mina reflextights, lånade Lars pannlampa som är betydligt bättre än min och sedan bar det av. Intervallpasset som jag övervägde i lördags blev nu äntligen av, med en oväntat bra känsla ändå. Jag körde efter det här upplägget om du är nyfiken och sugen att testa. Benen var pigga och flåset var bättre än i helgen. Skönt. 31 minuter senare var jag klar och brände av fotot ovan. Att även skorna var sådär reflexiga blev en positivt överraskning, sjukt bra ju. 

Kommentarer

Åh du jäkla gudinna! SÅ bra jobbat! Du inspirerar galet mycket ska du veta!