En helt vanligt ovanlig tisdag

En spegelselfie på Mornington för att föreviga hur otroligt fräsig jag kände mig i min nya blus

Mina dagar kan verkligen se ut lite hur som helst. Ena dagen jobbar jag i Sundsvall, andra dagen i Västerås och den tredje kan vara i Stockholm eller varför inte Umeå, även om det var på tok för länge sedan jag var där uppe nu. Jag har stora delar av Sverige som mitt arbetsområde och jag trivs med de omväxlingar som arbetet ger mig. Igår hade jag en grej i huvudstaden, nära norra Bantorget, och oftast när jag jobbar i Stockholm så brukar jag bo i pappas lägenhet. Nu har han varit mycket där själv i höst eftersom han har ett projekt igång, så då har det fått bli hotell för min del. Men alltså rackarns vad det kostar skjortan i denna stad! Eftersom jag kom med bil den här gången så tänkte jag att jag lika gärna, eller kanske med fördel faktiskt, kunde bo lite utanför city. Jag kollade hotell till bra pris och hittade Mornington i Bromma. Jag tänkte att ni kunde få hänga med på en helt vanligt ovanlig tisdag i mitt liv, som började och slutade på Mornington!

Jag vaknade alltså här, på Morningston i Bromma, i ett av rummen alldeles vid neonskylten RESTAURANG
Hotellet har ett tränings-/rörelsekoncept och vid entrén finns kajaker, rullskidor och annat som man som gäst får låna. Inget jag kommer att hinna med den här gången, men ändå. Jag kan definitivt tänka mig att åka tillbaka hit privat
Här är min säng. Gott om kuddar men för min del räckte det med den minsta... Jag sov som en prinsessa i allafall innan dusch, frukost och en promenad på lite drygt två kilometer till Brommaplan. Jag gillar tunnelbana och 20 minuters promme kändes som en bra start på dagen innan det skulle bli massor av stillasittande.
Efter jobb, mera tunnelbana och en promenad tillbaka till hotellet parkerade jag mig i restaurangen för att äta deras sotade lax med varma grönsaker och en smaskig sås (som jag har glömt vad den hette). Med mat i magen beställde jag in kaffe och sedan betade jag av 3 timmars admin-jobb vid datorn. Det var budget, mail, diverse blanketter, kalenderbokningar och annat stök som flöt på riktigt fint. Så pass att jag helt tappade bort tiden...
Jag hade ju planerat ett besök på hotellets Health Club! Nu var klockan närmare 21:30 vilket egentligen är på tok för sent för mig att träna, men har jag bestämt sig så har jag. Jag svidade om till träningskläder och passade på att fota mitt nya hänge till halskedjan som jag hade passat på att köpa under eftermiddagen. Jag hade ju en snöstjärna tidigare (passande för en Jämtlands-töus) men den har tyvärr gått sönder. Nu valde jag ett slätare motiv - ett mjukt hjärta - som förhoppningsvis inte fastnar i kläder och hår på samma sätt som snöstjärnan gjorde.
Det visade sig att en hel värld av träningsmöjligheter gömde sig där uppe på sjätte våningen! Jag hade planerat intervaller på löpband men i och med den sena timmen ändrade jag planen till att köra mitt enkla styrkeupplägg med fokus inför Vasaloppets vintervecka 2018. Jag blir ju så rackarns pigg av löpning så det funkar mindre bra sent på kvällen, men styrketräning brukar kännas bättre så jag hängde i den här delen.
...men passade på att fota rummet där löpbanden stod också. Det var ju ändå där jag hade planerat att vara.
Och till sist en bild från "vilohörnan". Hade det inte varit tack och godnatt hade jag gärna hängt kvar där en stund och slösurfat i mobilen, men vid det laget var det bara att gå tillbaka till rummet och göra sig klar för natten. 

Kommentarer

OMG MÅSTE ha den blusen! länk länk länk please!
SARA BORG sa…
Frida, den fräsiga blusen finns på H&M: http://www.hm.com/se/product/78982?article=78982-B