Förra veckans träning

Världsbäst start på outdoorveckan med lunchlöpning på måndagen!

Förra måndagen, som jag hade längtat utomhusträning då efter 7 dagar i Stockholm, där jag visserligen promenerat en hel del men varken sprungit eller cyklat ute. Tack och lov passade det bra att inleda veckan med att lunchträna både måndag och tisdag, och med de solstrålar jag lyckades fånga de dagarna så kändes allt redan så mycket bättre! Däremot blev det ingen fredagsfys i gymmet som jag hade tänkt. Jag kände mig lite ruggig på fredagen så jag tog det lugnt i stället och var sedan mitt vanliga jag när jag vaknade på lördagen.

Förra veckans träning:

Mån: Lunchlöpning (skogen) 8.03km, 53:48min, 6:41min/km
Tis: Lunchpass MTB (skogen) ca 35min
Ons: VILA
Tors: Löpning ("is-gata") 5.12km, 36:08min, 7:03min/km + mitt enkla styrkeprogram
Fre: VILA
Lör: Morgonlöpning 10.03km, 1:04:29, 6:26min/km
Sön: Löpning (is och snöpuls i skogen) 5.36km, 36:44min, 6:51min/km 

Den här veckan har jag fullproppat i kalendern och många resdagar, så vi får se lite hur det faller sig med träningen på vardagarna. Jag ser fram emot att kunna ta igen det till helgen, förhoppningsvis med ett lite längre pass på söndag om det blir bra väder. Jag har fått på dubbdäck nu på min 29:a, så jag är lite småsugen på att hojja också. 

Vad tänker du träna i veckan?

Kommentarer