Sista rycket på #utochnjutvecka


Vi har temavecka med jobbet på sociala medier och peppar varandra att vistas utomhus mera för en piggare och gladare höst. Från höstdepp till höstpepp, typ! Jag försöker föregå med gott exempel och har tränat det mesta den här veckan utomhus, vilket jag i och för sig gör för det mesta numera. I morse på min lördagslångfrukost, som jag bara älskar, så surfade jag i vanlig ordning runt på de bloggar jag försöker följa regelbundet men inte alltid hinner med under veckorna, samtidigt som jag sippade på orimligt många koppar kaffe. Första anhalt blev idag som så många gånger förr traningsgladje.se där jag hittade två mtb-inlägg i toppen och blev ruskigt inspirerad. Jag har hojjat på tok för sällan hela hösten och bestämde mig direkt för att idag var en bra dag för stigcykling. Kallt, frostigt, soligt och alldeles alldeles underbart. Ja du hör ju, det kunde liksom inte bli bättre förutsättningar en lördag i november!

Sagt och gjort, jag hoppade i kläder av det varmare slaget och gick ut i garaget för att titta till lilla pärlan. Jag kommer inte ens ihåg senast jag hade min stigcykel ute så trots att jag inte alls är någon cykelpysslartyp så kollade jag för en gångs skull faktiskt till luft i däcken och jag smorde kedjan. Mest för att undvika att få en utskällning av sambon, eller ja, lite för att jag vet att det är det bästa för cykeln också förstås. Sedan på med "störtkrukan" och ut i skogen! Det var så galet fint. Stigarna är perfekt frusna nu och lättcyklade. Jag har inga dubbdäck på men det behövdes inte heller utan det var greppigt och bra ändå. Jag körde lite grusväg men allra mest i skogen. Det blev ingen lång tur men tillräckligt för att få en bra dos med friskluft, cykellycka och lite puls!


Kommentarer