Förra veckans träning


Det blev väl inte direkt som jag hade tänkt och hoppats med träningen den senaste veckan av olika anledningar. Jag lade mycket krut på jobbet och både onsdag och torsdag gjorde jag i ärlighetens namn lite knasiga prioriteringar helt av egen fri vilja. Det är lätt att säga att jag inte hann träna men faktiskt inte helt sant. De satte sig på humöret, alla de sär extremt stillasittande timmarna, och för mig är det lätt att snabbt hamna i en nedåtgående spiral då. Motivationen tryter direkt. Med PMS på toppen ja då förstår ni. Därför var det VÄLDIGT nära att jag stod över även på fredagen, men så tog jag mig i kragen och stack ut. Som så många gånger förr kom den positiva effekten av motion som ett brev på posten, det dåliga humöret var som bortblåst och plötsligt kände jag mig som mitt vanliga jag igen!

Förra veckans träning

Mån: Lunchcykling MTB 48min
Tis: Löpning 4.57km, 26:42min, 5:51min/km + Mitt enkla styrkeprogram 
Ons: VILA
Tors: VILA
Fre: Löpning 5.32km, 33:05min, 6:12min/km
Lör: Längdskidor (klassiskt) 9. 65km, 56:36min, snittpuls 156
Sön: Längdskidor (klassiskt) 10.09km, 55:44min, snittpuls 150


Kommentarer