Oups I did it again, det blidde längdisar idag också

Efter ett morgonpass på längdskidor

Det var liksom lika bra att passa på. Jag hade egentligen tänkt springa idag men alltså det går ju att göra närsomhelst. När det gäller skidor så måste man nypa de tillfällen som dyker upp. Vinter med snö är ingen självklarhet ens här uppe längre. Temperaturen var perfekt, runt fem minusgrader, ingen vind och varken snö eller tö sedan jag var i spåret igår, så efter mörakaffe och en macka så drog jag iväg. Jag hann med en mil klassiskt idag igen innan det var läge att skynda hem för att hinna till Vinterstudion. Kroppen kändes betydligt bättre idag trots lätt träningsvärk i armar och höftböj. Ryggen gjorde sig påmind på slutet, men var inte alls så ond som igår. Nu hoppas jag att snön ligger kvar under veckan så att jag får fin åkning även nästa helg!


Kommentarer