Tröttis

Let´s do this friday anyway!

Varning för ett totalt opeppigt inlägg!

Idag är jag inte mitt piggaste och gladaste jag. Orsak? Troligen den dubbla espresson som jag fick för mig att jag skulle avnjuta i soffan igår kväll, strax innan sänggående. Jag har annars en liten regel om att inte dricka kaffe efter klockan 18 på vardagar och sover nästan alltid som en stock. Dock inte med kaffe i kroppen. Somna går oftast bra men sedan vaknar jag svinpigg några timmar senare. Jag borde såklart ha tagit en kopp glögg i stället men hade liksom helt förträngt att det är glöggtider och att jag har flera flaskor i skafferiet. Så 04:00 i morse var jag klarvaken och sömnkvaliteten fram dit var inte heller riktigt som vanligt. Tänkte ett tag att jag skulle gå upp men så ändrade jag mig och fick för mig att vila i ett mörkt rum väl i varje fall är bättre för kropp och knopp?! Det faktum att jag inte tränat på ett par dagar och istället prioriterat mycket jobb, och att det dessutom är dags för mens vilken dag som helst spelar säkert också in på både humör och sömn.

Jag har sagt många gånger förut att alla småbarnsföräldrar och andra som av någon anledning har det trassligt med sömnen, ni har min respekt. Alltså det är ju inte som att jag är heldöd idag eller så, det handlar ju bara om en ynka natt med lite färre timmar och lite mindre djupsömn, jag är bara inte mitt vanliga energiska jag. Vi kan väl säga såhär att jag med facit i hand är glad för att min inplanerade Umeå-resa blev inställd. Att köra 5 timmar på morgonen, gå på ett möte och sedan köra hem 5 timmar i kväll känns bra att slippa när piggelinen lyser med sin frånvaro. 

Nåväl, nu får det allt vara färdigdeppat! Inatt, då jäklar, då ska jag sova som en prinsessa!

Kommentarer