Det här med kosttillskott


Hur gör ni, tar ni någon form av tillskott? Jag har provat lite olika under dom senaste åren. Det har varit omega-kapslar, mivitotal och lite diverse, men sedan i höstas tar jag bara protein som komplement till min vanliga kost. Jag tar 20 gram på morgonen och ibland ytterligare 20 gram efter träning om jag inte ska äta mat alldeles på en gång.

Äter man bra så behöver man inga tillskott tror jag, men jag vet med mej att jag ibland inte äter så bra som jag borde, det blir lätt lite ensidigt. Jag kan "snöa in" på nåt jag för tillfället tycker är gott och sedan äter jag det alldeles för ofta tills jag tröttnar och hittar nån ny favorit... För att inte riskera att få i mej för lite protein så fuskar jag därför med lite pulver. Snabbt och lätt! Borde nog egentligen ta mivitotalt eller nån annan form av multivitamin också. Ska fundera på saken.

Kommentarer