Mera bilder från Spring en mil


F och jag är uppvärmda och redo för start. Mycket nervösa.


Lite spex för att lätta upp stämningen.


Loppets etta och tvåa ser rätt slitna ut trots att mer än hälften av tävlingen återstår. Jag var också rätt slut här efter en alldeles för hård öppningsfart för mej.


Fredrik däremot ser nästan oberörd ut här.


Segrare blev alltså Anders Södergren.


Jerry Ahrlin sprang in som tvåa. Såg i tidningen i går att han tyckte att banan var väldigt tuff, så det var inte bara jag alltså. Tack Jerry, nu känns det lite bättre!


Här kommer jag på väg in i skidstadion. Har haft det tufft ett tag men fick lite extra krafter strax innan när jag först fick syn på Elin och Vide och sedan Lars. Väl inne på stadion inser jag att det är längre kvar än jag trott och jag tappar fart. Killen i pannbandet får en lucka.


På upploppet får jag extra kraften och kämpar i kapp och till slut förbi. Vinner spurtduellen knappt. Klockan i mål stannar på 49.24min.


Ungefär här inser jag hur ont stenen jag haft i skon sista 2 kilometrarna faktiskt gör. (Hade inte tid att stanna och ta ur den...)


Efter vatten och kexchoklad känns det ganska bra. Synd bara att vi inte vann den där bilen ;)

Foto: Lars Magnusson

Kommentarer