Min mamma

Här kommer ännu ett inlägg till mamma. På bilden är det hon och jag på hennes födelsedag våren 2008.


Den här dikten är till dej mamma. Jag har inte skrivit själv utan stulit från en väns blogg, men det är inte hon heller som skrivit den så jag tror inte att hon misstycker?!

Hon, kvinnan som gett mig livet.
Hon, som är så lätt att ta för givet.
Hon, som är där för mig vad som än händer och vad jag än gör.
Hur elak jag än är och vad jag än förstör.

Hon, som kommer följa mig genom livet, tills jag växer upp och blir stor.
Jag pratar förstås om dig kära mor.
Livet utan dig mamma skulle aldrig bli det samma.
Jag skulle aldrig klara mig utan dig min mamma.

Min mamma har funnits där så länge jag kan minnas.
Vore det inte för dig skulle jag inte ens finnas.
Det finns så mycket jag vill tacka dig för,
och visa min uppskattning för allt det du gör.

Tack älskade lilla mamma!

Kommentarer

Anonym sa…
TACK! Kramen