Spring en mil utan att vinna en bil


Liket i mitten med startnummer 259 är alltså jag. Här är jag bara några meter före mål, dödstrött och redo för slakt eller nåt. Ställde upp i milloppet "Spring en mil vinn en bil" här i Östersund i torsdags, 5 dagar efter ett halvmaraton, kanske inte det smartaste jag gjort, så här i efterhand.

Nåväl, Fredrik kläckte idéen att vi skulle springa och mitt enda mål var att han inte skulle få ge mej storstryk. Jag var toknervös innan och gick ut alldeles för hårt. Passerade 2 kilometer efter 8.51 min och var ganska slut redan då. Bet i hop och allt var en enda pina. Passerade mållinjen på 49.24 min, än en gång väldigt nöjd med tiden, men det gick för snabbt för mitt eget bästa. Kände mej väl inte direkt tipptopp dagen efter kan jag väl säga...

Hur som helst, det mål jag satt upp, dvs att springa milen under 50 min i slutet på sommaren (Tjejmilen) avklarades redan innan sommaren börjar på allvar. Tummen upp!

Kommentarer