St Olavsloppet 2011

För några veckor sedan fick jag en förfrågan om jag ville vara med och springa St Olav igen. Tror senast jag var med var 2002 eller 2003 så det var väl på tiden med en comeback. Min enda tvekan satt i det här med laget. Det här kan låta fånigt men jag tror att en del av er vet exakt vad jag pratar om. Laget som jag fick frågan av är nämligen gammal "ärkefiende" till oss som sprungit med Brånan - på ett roligt sätt alltså. Nån gång i början på 90-talet var Bergs IK en sporre för oss, det var dom vi ville slå och verkligen kämpade för det. När vi väl gjorde det så firades det stort.

I fredags drog jag på mig Bergs IK-linnet med starnummer 98 på bröstet för första gången. Jag kände mig som värsta svikaren (Brånan hade dock inget lag) men så tänkte jag på att 2005 drog ett helt gäng Bergs IK:are på sig Brånan-linnen och sprang St Olav så då kändes det lättare. Det var nog inte helt okomplicerat för dom heller den gången ;)

Kommentarer

Anonym sa…
Sant, sant, men det gick ju ganska bra, båda gångerna! Eller hur? /Mamma