Träna borta

Jag är på jobbresa som så ofta annars. Det gör att det är svårt för mej att planera regelbunden träning. Inte bara det att jag är borta utan också att jag passar på att jobba rätt många timmar då. Men, jag tänkte ändå tipsa om några enkla grejer som man kan göra på resa:

- Om möjligt, boka hotell med tillgång till gym OCH nyttja det!
- Packa ner gummiband i resväskan och gör några styrkeövningar innan läggdags
- Ta en promenad. Allt är bättre än inget. 20 minuter bör man kunna hitta nån gång under dagen även om man jobbar 10-12 timmar, morgon, lunch eller kväll spelar ju ingen roll
- Spring! Har du en timme över hinner du springa en runda + hinna duscha också innan det är dags för mera jobb

Jag är som sagt borta på jobb och hittills den här veckan har jag hunnit med att promenera, köra ett löpbandspass och provat på hotellets DVD med hantelträning! Skönt att bryta av i jobbstressen med lite fysisk aktivitet.

Kommentarer