När mörkret tar över

Hösten är här på allvar och mörkret med den. Det är mysigt på många sätt tycker jag men dagarna känns så mycket kortare och min lust att springa utomhus efter jobbet minskar. Förra hösten promenerade jag ofta på lunchen. Det tar ca 25 min runt Lillsjön så då hann jag med både det och att äta i lugn och ro på en timme.

I går provade jag i stället att ta en längre lunch och hann då ta mej till elljusspåret, springa drygt 5 kilometer och åka hem, duscha samt laga och äta en enklare lunch (omelett, bacon och knäckemackor) på under 2 timmar. Helt ok men det kändes lite stressigt. Kanske känns bättre nästa gång då jag har koll på att jag kommer att hinna. Tror jag ska försöka göra det nån gång i veckan om jag jobbar hemma i stan för att förlänga utomhuslöparsäsongen :)

Kommentarer